IZBORNA NASTAVA INFORMATIKE ZA 5.R.
(jedan blok sat)
Na izbornoj nastavi informatike za peti razred prema nastavnom planu i programu u veljači se bavimo cjelinom Obrada teksta. U skladu s time, učenicima je pripremljen zadatak kojim će ponoviti i uvježbati gradivo iz prethodne nastavne jedinice Oblikovanja dokumenta (ključni pojmovi: margine, zaglavlje i podnožje, stupci, popisi).
Na početku sata učenici su upoznati s akcijom Sigurniji internet za djecu i mlade te se uz prezentaciju poveo razgovor o potrebi zaštite osobnih podataka na internetu i mogućim opasnostima u online okruženju.
Zatim smo rješavali online zadatak uparivanja napravljen alatom Kubbu: OSOBNI PODACI NA INTERNETU. Zadatak smo najprije zajedno pogledali u prikazu familiarize (opcija term first i show both sides) a zatim rješavali u prikazu solve i to prvo svi zajedno a nakon toga svaki učenik samostalno. Razgovorom o svakoj poruci posebno proširili smo i produbili njihovo značenje. Nekoliko učenika javilo se za riječ i ispričalo svoje iskustvo u pojedinim situacijama u kojima su se našli.
Na drugom dijelu sata učenici su rješavali zadatak s nastavnog listića te time ponovili i uvježbali gradivo s prethodnog sata o oblikovanju dokumenta i utvrdili moguće opasnosti i probleme ukoliko se otkrivaju osobni podaci.
Svojim porukama i objašnjenjima zašto je preporučljivo čuvati osobne podatke, učenici su pokazali visoku razinu svijesti o odgovornom ponašanju u online okruženju.
IZBORNA NASTAVA INFORMATIKE ZA 6.R.
(jedan blok-sat)
Na izbornoj nastavi informatike učenici 6.r. upoznati su s akcijom Sigurniji internet za djecu i mlade te s pozivom za sudjelovanje u izložbi multimedijskih radova na temu online prava i odgovornosti. Predstavljena im je stranica Sigurniji internet na portalu ucitelji.hr.
Zajedno s učiteljicom informatike Ivom Naranđa odigrali su online igru s navedenog portala Zaštita osobnih podataka. Učenici su s velikim interesom pratili igru, razmišljali, odgovarali na pitanja i raspravljali o zadanim situacijama te se tako međusobno savjetovali i upućivali na pravilno i odgovorno ponašanje, moguće probleme i neželjene posljedice neopreznih postupaka.
Nakon toga su učenici imali zadatak da pretraživanjem interneta pronađu Kodeks online prava i odgovornosti EU te je uslijedio razgovor o pojedinim pravima iz navedenog kodeksa i o odgovornom korištenju interneta. Time smo se pripremali za izradu naših radova za izložbu.
Budući da prema godišnjem planu i programu informatike za šesti razred još nismo radili cjelinu Multimediji, učenicima je postavljen zadatak da u MS Wordu izrade plakat kojim će istaknuti neka online prava, značenje odgovornog ponašanja na internetu kao i svoju poruku upozorenja vršnjacima. Učenicima su demonstrirane neke dodatne mogućnosti MS Worda koje će im, pored onoga što su ranije naučili, poslužiti u izradi plakata: vodeni žig, boja stranice i obrubi stranice. Otkrivši nove mogućnosti MS Worda učenici su se s puno entuzijazma posvetili izradi svojih plakata. Većina ih je brzo i uspješno napravila zadatak dok je nekoliko učenika bilo potrebno dodatno savjetovati što i kako da rade. Izradom plakata učenici su potaknuti na razmišljanje o online pravima i odgovornostima te su ponovili rad u programu MS Word i uz to upoznali neke dodatne mogućnosti tog programa.
Naše plakate možete pogledati u prezentaciji.
IZBORNA NASTAVA INFORMATIKE ZA 7.R. I 8.R.
(domaći rad)
Na izbornoj nastavi informatike učenici sedmih i osmih razreda upoznati su s akcijom Sigurniji internet za djecu i mlade i s pozivom na sudjelovanje u izložbi mulitmedijskih radova na temu online prava i odgovornosti.
Učenicima je prezentiran Kodeks online prava EU te je uslijedila kratka rasprava o online pravima i odgovornom ponašanju na internetu. Za domaći rad zadana je izrada radova za izložbu a učenicima je ostavljen slobodan izbor oblika rada. Time su nastali zaista raznovrsni radovi: nezaobilazne PowerPoint prezentacije, prezi, animacija, stripovi, video.
Neki učenici su samostalno izradili rad dok je nekima bila potrebna dodatna pomoć, upute i savjeti te su im radovi vraćeni na doradu. Nekoliko učenika pokazalo je interes za Web 2.0 alatima (Pixton, Go!Animate, Glogster, Prezi). Tim učenicima odmah je pružena pomoć oko registracije i date su im tek najosnovnije upute za korištenje pojedinih Web 2.0 alata a dalje su sami otkrivali razne mogućnosti tih alata te pokazali veliku samostalnost i sposobnost da sami uče.
POTPUNO IZVJEŠĆE O SVIM AKTIVNOSTIMA NAŠE ŠKOLE POVODOM DANA SIGURNIJEG INTERNETA 2013. POGLEDAJTE OVDJE.
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
TISAK |
• Večernji list |
• Jutarnji list |
• Međimurje |
• PCchip |
• BUG |
• časopis Enter |
ZA ŠKOLE |
OSTALO |
• net.hr |
• tportal |
• Muzej Međimurja |
• CARNet CERT |
on-line rječnici |