"Trebaš pomoć i podršku? Događa ti se nešto loše u obitelji ili školi, a čini ti se da se nemaš kome povjeriti? Hrabri telefon pomoć i podršku nudi i putem CHAT-a svakim radnim danom od 15 do 18 sati.
Razgovor sa savjetovateljem Hrabrog telefona je potpuno anoniman te je dostupan putem web stranice www.hrabritelefon.hr.
Nemoj šutjeti o tome, potraži pomoć !"
Održana Večer znanosti u OŠ Vladimira Nazora Pribislavec
Sada već tradicionalno, drugu godinu zaredom, na sam petak 13., 13. svibnja 2016. u Osnovnoj školi Vladimira Nazora Pribislavec održana je Večer znanosti.
Večer znanosti organizirana je kroz osam radionica u osam školskih učionica. Osim prirodnih područja, ove godine radionice su proširene i na jezična područja – hrvatski jezik, engleski i njemački jezik. Voditelji radionica, kao i pratitelji grupa bili su učitelji predmetne nastave, stručna služba i ravnatelj škole.
Radionice su se provodile ciklički u trajanju od 10 minuta tako da su svi sudionici prošli svih osam radionica. Bili su raspoređeni u osam grupa i svaka grupa je imala svog pratitelja uz pomoć kojeg su organizirano obilazili radionice u prizemlju i na katu škole.
Prvu radionicu vodila je učiteljica hrvatskog jezika Željka Pintarić. Ona je pripremila ZAGONETKE prilagođene uzrastu od 1. do 6. razreda, kao i OSMOSMJERKE i BOJANKE za one koji još nisu toliko vješti u pisanju i čitanju.
Učenici 7. razreda na satovima HJ obrađivali su biografiju i autobiografiju te su interpretirali neknjiževni tekst o dvojici velikih znanstvenika na području električne energije, Nikoli Tesli i Thomasu Alvi Edisonu. Njihov rivalitet je bio okosnica za film koji je vrlo vješto titlovao na hrvatski jezik Ruben Prstec iz 7.b razreda dok su učenice Mirjam Varga, Tena Lesjak, Rocca Piljušić i Simona Hižman napravile PowerPoint prezentaciju o Nikoli Tesli, a Matija Posedi i Dominik Toplek o Thomasu Alvi Edisonu. Sve to je bilo prikazano na ovoj zanimljivoj jezičnoj radionici.
Naziv druge radionice bio je Optičke iluzije - vidjeti nešto drugo, a vodio ju je psiholog škole Bojan Klapčić. U radionici je prisutnima prikazano ukupno 38 fotografija i ilustracija koje se smatraju optičkim iluzijama, a koje nastaju na više načina. Kada su iluzije dvoznančne ilustracije ili fotografije koristi se perspektiva, položaj i raspored u prostoru, kao i kod nemogućih konstrukcija i nemogućih predmeta. Upotreba konteksta (podloge, okoliša) prikazana je kod iluzija iskrivljenosti. Također su prikazane i protumačene neke iluzije veličine, naknadne slike, te iluzije prividnog kretanja. U radionici su se prisutni jednostavnim mjerenjima, prilagođavanjem vida (žmirenje, fokusiranje) i tumačenjima mogli uvjeriti koliko su iluzije stvarne, odnosno koliko ih je njihovo osjetilo vida sklono zavarati, što je najviše zbunjivalo i zabavljalo.
Treća radionica KREATIVNA MUČKAONICA NESPOJIVIH ZNANSTVENIH ČUŠPAJZA odvijala se pod majstorskom palicom naše knjižničarke Ivane Kramar uz tehničku podršku učiteljice Kristine Pleh. Cilj ove radionice bilo je prevladavanje mučnih jezičnih dilema u hrvatskome jeziku što asocira na stihove pjesme Što učinio si ti od života mog. Kao jednu od najboljih metoda učenja frazema odabrali smo „prodavanje magle“. Cijela radionica načinjena je kao scenska improvizacija. Koristila su se sva dopustiva nastavna sredstva od plastične boce, vode, papira, svjećica do bombona uz nezaboravan doživljaj odglumljenih scena naše knjižničarke i beskrajnu zabavu i smijeh naših učenika, djece i roditelja.
Četvrta radionica bila je englesko-njemačka dvojezična radionica pod vodstvom učiteljice engleskog jezika Dunje Sabol i učiteljice njemačkog jezika Branke Matjanec. Obilježila je Večer znanosti igranjem različitih društvenih igara na oba strana jezika. Pregršt učenja i zabave za mlađe posjetitelje osigurale su igre Čovječe ne ljuti se s riječima na stranom jeziku te podna igra Twister. Učenici viših razreda obnovili su svoje opće znanje igranjem društvene igre u kojoj su sami bili igrače figure koje su se pomicale točnim odgovorima na pitanja iz različitih tema na engleskom i njemačkom jeziku. U informatičkom kutku sudionici su pametnim telefonima igrali on-line natjecateljski kviz Kahoot.
Peta radionica bila je matematička. Nju su vodile učiteljice matematike Martina Lelak Barić i Ivana Kaučić. One su sudionike radionice upoznale s Fibonaccijem i njegovim nizom brojeva te gdje se sve taj niz pojavljuje u prirodi, a uz to su se sudionici mogli poigrati s raznim mozgalicama, kao što su: sudoku, tangram i rimski brojevi.
Tema šeste radionice bila je IZOLACIJA ŠKROBA koju je vodila učiteljica biologije Nina Pintarić. Na stolu su bile pripremljene različite namirnice (od kruha, naranče, graha, kukuruza do hrenovki). Svaka skupina odabrala je nekoliko namirnica i kapnula reagens za dokazivanje škroba, kalij jodid. Ako je namirnica sadržavala škrob, kalij jodid je promijenio boju iz narančaste u tamno plavu. Zatim su mikroskopirali zrnca škroba, što je učenicima bilo jako zanimljivo, pogotovo nižim razredima koji se još nisu susreli s pravim mikroskopom.
Voditeljica sedme radionice bila je učiteljica geografije Jasmina Borko Horvat s temom VULKANI. Polaznici dodatne nastave geografije izradili su plakate na temu Vulkani Europe i Najpoznatiji vulkani svijeta.
Radionica je imala nekoliko etapa: upoznavanje s pojmom i pojavom vulkana na Zemlji, demonstraciju vulkanske erupcije uz pomoć modela vulkana, prezentaciju na temu Vulkani Europe i kratak film o erupciji Etne.
U nekoliko radionica čiji su članovi bili polaznici nižih razreda održana je izrada fosila u gipsu, uz pomoć školjaka, plastelina i gipsa.
Učenici su bili zadovoljni prezentacijom nečeg novog, a osobito izradom fosila u gipsu.
Osmom radionicom uspješno su korelirali učiteljica informatike Iva Naranđa i učitelj fizike i tehničke kulture Goran Pleh. Postavljena je mala izložba predmeta koje smo koristili u prošlom stoljeću, a koji su prethodnici predmeta koje i danas koristimo. Izloženo je računalo Orao, hrvatski proizvod koji je proizvodila tvrtka PEL Varaždin, a koje je bilo standardno računalo u osnovnim školama u Hrvatskoj između 1985. i 1991.; mehanički računski stroj Calcorex, proizvod nekadašnje Tvornice računalnih strojeva (TRS) iz Zagreba; pisaći stroj UNIS tbm de Luxe iz 80-ih godina 20. stoljeća, proizvod Udružene Metalne Industrije Sarajevo, Tvornice biro mašina Bugojno. Učenici su imali priliku napisati tekst na pisaćem stroju, te osjetiti razliku u pisanju teksta na tim strojevima i današnjim tipkovnicama. Poseban kutak činila su dva analogna fotoaparata, Kodak Vollenda 620 koji se proizvodio od 1934. do 1939. godine u Njemačkoj i Seagull 4, proizvod najstarijeg proizvođača fotoaparata u Kini, te svjetlomjer Rotolux iz 50-ih godina 20. stoljeća, proizvod mađarske tvrtke Elektromos Készülékek és Mérömûszerek gyára. Posljednji eksponat bio je rotirajući predmet žiroskop, francuske proizvodnje. Na pogled u prošlost nadovezao se pogled u sadašnjost i budućnost, te je učenicima prikazan film Cracking the code: the growing role of coding in education - learning world koji govori o programiranju kao jednoj od temeljnih vještina 21. stoljeća i prikazuje tri primjera različitih načina učenja programiranja od najranije dobi. Također su prikazani radovi učenika sedmih razreda (ispitivač spretnosti) te osmih razreda (treptalo). Učenik 7.b razreda Desimir Sudar prikazao je rad „punoljetnog računala“ (Windows 98) te izložbu svojih LEGO figurica i kataloga.
Zadovoljstvo na licima posjetitelja, kao i njihovo divljenje te pozitivno ozračje i ugodna atmosfera najveća su nagrada i priznanje da se je uloženi trud u pripremu i provedbu radionica isplatio te dokaz da je i druga Večer znanosti u potpunosti uspjela.
Zahvaljujemo svim roditeljima, djedovima i bakama što su došli i sudjelovali na Večeri znanosti, a posebno prvašićima i njihovim roditeljima koji su se odazvali u velikom broju. Kako je njima bilo pitali smo učenika 1.b razreda Sebastiana Levačića i njegovu mamu Dijanu: „Bilo je lijepo, poučno i zanimljivo. Najviše su se nam dopali vulkani, a najbolje smo se nasmijali „u prodavanju magle“. Da se barem odazvalo još više roditelja jer su zaista imali što za vidjeti i doživjeti.“
Na samom kraju, svi su se zasladili grickalicama i sokovima, a odrasli su i popili kavu te razmijenili dojmove. S nestrpljenjem očekuju i treću Večer znanosti iduće godine.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
TISAK |
• Večernji list |
• Jutarnji list |
• Međimurje |
• PCchip |
• BUG |
• časopis Enter |
ZA ŠKOLE |
OSTALO |
• net.hr |
• tportal |
• Muzej Međimurja |
• CARNet CERT |
on-line rječnici |