U petak, 5. prosinca 2025., održale smo druge po redu radionice školskog projekta Kamenčići osjećaja, ovoga puta za učenike 5.a, 5.b i 5.c razreda. Radionice, nazvane prema naslovu knjige Ljubav za početnike, posvetile smo razumijevanju prijateljstva, ljubavi, emocija i prihvaćanja različitosti.
U uvodnom smo dijelu s učenicima razgovarale o tome što su prijateljstvo i ljubav te zašto je važno prepoznati vlastite osjećaje i uvažavati tuđe.
Prva aktivnost, Simpatija, potaknula je učenike da anonimno podijele svoje viđenje simpatije i osjećaje koje ona donosi. Nakon čitanja njihovih poruka i zajedničkog razgovora učenici su zaključili da su simpatije prirodan dio odrastanja te da je važno poštovati tuđe osjećaje. Kao zadatak osmislili su i vlastiti Recept za prijateljstvo sa svojih pet ključnih sastojaka.

Slijedila je aktivnost Srce ljubavi, tijekom koje smo razgovarale o ljubavi prema obitelji, prijateljima i sebi. Učenici su na veliko srce, podijeljeno na tri dijela, upisivali načine na koje ljubav pokazuju ili primaju. Posebno smo naglasile važnost samopoštovanja te brige o sebi i drugima.
U trećoj aktivnosti, Osjećaji, učenici su prepoznavali različite emocije koje smo pantomimom prikazivale. Na taj su način, kroz igru i smijeh, uvježbavali prepoznavanje emocija i osvještavali kako se ponašamo kada osjećamo sreću, tugu, ljutnju ili strah.
Radionicu smo zaključile aktivnošću Jedinstveni kao otisci prstiju, u kojoj su učenici izradili vlastiti otisak prsta i zapisali po čemu su posebni. Uspoređujući otiske došli smo do zajedničkog zaključka da je svaka osoba jedinstvena i vrijedna prihvaćanja.

U završnom su krugu učenici podijelili što su naučili i što im se najviše svidjelo. Završna poruka radionice bila je jasna – svi imamo osjećaje, ljubav ima mnogo oblika, prijateljstvo se gradi, a različitost je bogatstvo.
učiteljica Kristina Vrabec, socijalna pedagoginja Josipa Baumhak i knjižničarka Ivana Kramar
