2018-05-17 08:23:07 Outdoor Classroom Day – učenje i igra na otvorenom Na poziv eTwinning partnera iz projekta Let's do compost! naša škola pridružila se globalnoj kampanji poticanja učenja i igre na otvorenom pod nazivom Outdoor Classroom Day. U utorak, 15. svibnja 2018. polaznici izvannastavnih aktivnosti Mali ekolozi i eTwinneri pod vodstvom učiteljica Milice Vadlje i Ive Naranđe učili su i igrali se u školskom dvorištu, na košarkaškom igralištu blizu kojeg se nalazi naš kompost i eTwinning stablo.
Učenje na otvorenom pozitivno utječe na zdravlje djece, angažira ih učenjem i vodi većoj povezanosti s prirodom, dok igra podučava životne vještine kao što su timski rad i kreativnost, te je ključna za uživanje u djetinjstvu.
Ovom aktivnošću povezali smo matematiku i ekologiju, učenici su se prisjetili što su iz matematike učili o usporednim pravcima i mjerenju dužine, te ponovili mjerne jedinice za duljinu. Tijekom školske godine učili su o kompostiranju, o tome što sve možemo kompostirati, a što ne smijemo stavljati u kompost. Učenicima se objasnilo što će i kako raditi, najprije će pripremiti teren za igru, a zatim je odigrati. Na košarkaškom igralištu učenici su kredom nacrtali linije, na razmaku od metar. Jedan par učenika izmjerio je teren i naznačio početne točke, a zatim su svi učenici kredom crtali linije, te ih na kraju dodatno podebljali da budu oučljive. Pomogli su si kudeljnom špagom privezanom na dva drvena štapića, što im je omogućilo da povuku ravne linije uz špagu.
Učiteljice su pripremile 12 staklenki s raznim materijalima koji se kompostiraju i koji se ne kompostiraju. Staklenke su označene naljepnicama s brojevima i pripremljena je košarica s listićima s brojevima, za izvlačenje brojeva. Nadalje, svaki učenik dobio je jedan zeleni i jedan crveni papir.
Nakon ovih pripremnih radnji, bili smo spremni odigrati našu igru o kompostiranju. Svi učenici stali su u početnu poziciju, na sredinu igrališta. Učiteljice su izvlačile listiće s brojem staklenki, podizale odgovarajuću staklenku i opisivale što se u njoj nalazi. Učenici su podizali zeleni ili crveni papir, ovisno o tome smatraju li da se taj materijal stavlja u kompost ili ne. Učenici koji su točno odgovorili, mogli su se pomaknuti za jedan red u smjeru komposta, dok su se učenici koji su pogrešno odgovorili pomicali u suprotnom smjeru.
Cilj je bio doći do našeg komposta, a rezultate smo bilježili u tablici. Nakon što smo izvukli svih 12 staklenki, učenici koji su bili najbliže cilju dobili su dodatno pitanje, trebali su nabrojati još neke materijale koje stavljamo u kompost, a koje sada nismo imali u staklenkama. Nakon što su odgovorili i na ovo posljednje pitanje, stigli su do cilja – našeg komposta.
Čestitamo pobjednicima, učenici Steli Ignac iz 3. a razreda i učenicima Ivanu Fabijaniću, Luki Novaku i Maji Štrukelj iz 4. a razreda!
Naše aktivnosti podijelili smo i s eTwinnerima izvan našeg projekta putem eTwinning Live Eventa.
|
Osnovna škola Vladimira Nazora Pribislavec |