2016-10-27 21:16:47 Digital Citizenship Tijekom Tjedana eTwinninga u listopadu 2016. godine učiteljica informatike Iva Naranđa uključila je OŠ Vladimira Nazora Pribislavec u eTwinning projekt koji se bavi temama iz područja digitalnoga građanstva.
NACIONALNA OZNAKA KVALITETE: Iva Naranđa EUROPSKA OZNAKA KVALITETE: Iva Naranđa eTwinning projekt pod nazivom Digital Citizenship pokrenule su kolegice Andromachi Pieridou iz Cipra i Laura Giordano iz Italije, a ubrzo su se pridružili partneri iz Španjolske i Turske. Iz naše škole u projektu će sudjelovati učenici osmog razreda koji polaze izbornu nastavu informatike. Radni jezik projekta je engleski, namijenjen je učenicima dobne skupine 13 do 15 godina, a projektne aktivnosti će trajati do kraja ove nastavne godine. Tijekom projekta učenici i učitelji iz raznih država surađivat će kako bi proučili i otkrili pravila koja nas čine korektnim građanima u digitalnom svijetu. Rad na projektu podijeljen je na pet tema: online sigurnost; nasilje preko interneta; poštivanje sebe i drugih kada sam online; ispravno korištenje mojeg osobnog uređaja; autorska prava.Cilj projekta je pripremiti učenike za život u društvu punom tehnologije i za odgovorno korištenje tehnologije. Učenici će upoznati digitalni wellness i digitalnu etiku, te kako se trebaju ponašati kada su online. Očekivani rezultati su posteri, slike, članci, kratki filmovi i prezentacije o pet glavnih tema projekta, te objava pravila koja trebamo poštivati kako bismo bili korektni digitalni građani.
Na početku projekta predstavili smo se našim partnerima kratkim filmom, a učenici osmih razreda uredili su svoje profile na TwinSpaceu.
Tijekom prosinca 2016. učenici su napravili Canva postere i Tagxedo oblake riječi na temu sigurnosti na internetu, te dva Symbaloo webmixa: 1) My Digital World
Online Safety - Canva posters from NarandaIva
Čestitke za partnere napravljene alatom Canva:
Tijekom siječnja i veljače 2017. učenici su napravili PowerPoint prezentacije s temom nasilje preko interneta (cyberbullying).
Povodom Dana sigurnijeg interneta upoznali su poželjna ponašanja i vrijednosti koje treba imati digitalni građanin, ispunili upitnik i osvijestili svoje navike pri upotrebi digitalnih tehnologija. Grupa učenika uredila je pano u informatičkoj učionici koji prikazuje devet sastavnica digitalnoga građanina.
Sljedeći zadatak bio je vezan uz temu poštivanja sebe i drugih na internetu, te su učenici napravili Canva postere sa savjetima o tome kako bi se dobar digitalni građanin trebao ponašati kada je online. Respect of myself and the others when I am online - Canva posters from NarandaIvaČetvrta tema odnosila se na ispravno korištenje svojih osobnih uređaja. Tijekom travnja 2017. učenici su napravili radove alatom Biteable. Adela H.: Correct use of my personal device on Biteable. Rocca P.:Correct use of my personal device on Biteable.
Petar N.: WHAT TO DO BEFORE YOU SELL OR GIVE AWAY YOUR PERSONAL DEVICE on Biteable.
Tijekom svibnja i početkom lipnja radili smo na posljednjoj temi projekta, autorskim pravima. Učenici su imali tri zadatka: izraditi poster alatom Canva i izraditi dva videa alatom Biteable. Copyright - copying rules and fair use - Canva posters from NarandaIva Učenici su upoznati s Creative Commons licencama, njihovim osnovnim simbolima i osnovnim vrstama. Pomoću alata Biteable napravili su kratke filmove. Jedan video odnosio se na Public Domain, učenici su na Pixabayu pronašli fotografije hrvatskih gradova i nacionalnih parkova te napravili radove. Drugi video obuhvaća opis osnovnih simbola i vrste Creative Commons licenci.Dominik: Simona: Adela: Izabella: National parks in Croatia on Biteable. Matija: Petar: Adela: Copyrights on Biteable. Matija: Creative Commons License on Biteable. Mirjam: Izabella: copyrights on Biteable. Rocca: Copyrights on Biteable. Patrik K.:
Tijekom ovog projekta učenici su sudjelovali u tri TwinSpace foruma gdje su razmijenili svoja mišljenja s učenicima iz partnerskih škola: 1) Would you consider yourself to be a digital citizen? 2) Online Safety 3) Cyberbullying
Povodom završetka projekta početkom lipnja 2017. uredili smo pano u holu škole na kojem su prikazane najvažnije projektne aktivnosti i neki radovi učenika iz partnerskih škola.
Na samom kraju projekta učenici iz svih partnerskih škola ispunili su evaluacijski upitnik kreiran pomoću Google obrasca u kojem su predložili i pravila koja treba slijediti korektan digitalni građanin. Kreirali smo dokument u kojem su prikupljena pravila koja su predložili učenici. Pitanja za upitnik dogovorili su učitelji na TwinSpace forumu. Rezultati evaluacijskog upitnika
Tijekom ovog projekta koristili smo sljedeće alate i programe:
Povodom završetka projekta objavili smo članak na portalu emedjimurje i na naslovnici naših mrežnih stranica. Članak u Pogledu kroz prozor: Razvoj digitalnih građana putem eTwinning projekata
Članak u Školskim novinama, broj 39, Zagreb, 12.12.2017.: |
Osnovna škola Vladimira Nazora Pribislavec |